STRETCHINGUL, secretul flexibilitatii

Ca sa puteti spune ca sunteti cu adevarat in forma, pe langa forta si rezistenta la efort, trebuie sa aveti si o flexibilitate cat mai buna. Flexibilitatea este definita ca amplitudinea maxima de miscare la nivelul unei articulatii, care poate fi atinsa la un moment dat.

Stretching-ul este un complex de exercitii de intindere, care are capacitatea de a ameliora flexibilitatea si mobilitatea organismului.

STRETCHING 4

In unele cazuri, masa musculara foarte bine dezvoltata (cum este cazul culturistilor, halterofililor si al altor sportivi) poate fi un factor limitativ pentru ameliorarea flexibilitatii, deoarece este redusa amplitudinea miscarii la nivelul unor articulatii( de exemplu, o persoana cu muschii posteriori ai coapsei foarte dezvoltati nu va reusi sa faca o flexie completa de genunchi).

STRETCHING 3

Acest lucru nu inseamna ca o persoana cu musculatura mai bine dezvoltata, nu ar trebui sa faca stretching, ba din contra, exercitiile de intindere il vor ajuta sa obtna mai rapid rezultate.

De altfel, nu exista sport in care stretching-ul sa nu isi gaseasca utilitatea.
Beneficiile stretching-ului: imbunatatesc performantele fizice generale ale organismului amelioreaza capacitatea de invatare si efectuare a miscarilor complexe cresc capacitatea de relaxare fizica si mentala dezvolta capacitatea de constientizare a propriului corp reduc riscul de accidentare la nivelul articulatiilor, muschilor si tendoanelor reduc tensiunea si durerea musculara dupa efort amelioreaza mobilitatea prin stimularea producerii de lichid sinovial(in articulatii) si a elementelor ce intra in compozitia tesutului conjuctiv.

STRETCHING 5

IMPORTANT!!! In timpul exercitiilor de stretching nu trebuie efectuate alte miscari deoarece se activeaza astfel reflexul de intindere musculara. In acest caz exercitiile devin ineficiente si chiar dureroase, putand predispune la accidentari.

Andrei Lungu – Antrenor Fitness si Kinetoterapeut Magnolia Club