La ce ora este mai bine sa incepi antrenamentul?

Scoala, serviciu, afaceri, familie… cu exceptia sportivilor de performanta, majoritatea dintre noi suntem nevoiti sa ne aranjam antrenamentele in functie de aceste activitati, pe care nu trebuie sa le neglijam oricat de pasionati am fi de sport.
De obicei oamenii merg la sala dimineata (8-12) sau dupa-amiaza spre seara (16-20), probabil ca si datorita programului personal, dar exista si dovezi stiintifice ca intre aceste intervale orare randamentul fizic este cel mai bun.

fitness dimineata m

Fiecare individ are propriul bioritm si reactioneaza diferit la programul de antrenament. Exista avantaje si dezavantaje ale antrenarii dimineata sau seara. Marele avantaj al antrenamentului de dimineata este odihna pe care am acumulat-o dupa o noapte de somn. Totusi, dupa cele 8-10 ore de somn nivelul sanguin al glucozei (si al altor nutrienti) este redus, deci pentru a asigura energia necesara sustinerii unui efort fizic intens este nevoie sa mancati bine, iar daca antrenamentul se desfasoara la primele ore ale diminetii, este de preferat sa folositi un supliment bogat in carbohidrati.

fitness seara m

Seara, situatia este oarecum invers. Dupa 2-3 sau mai multe mese in ziua respectiva, organismul are suficient combustibil, insa intervine factorul oboseala. Incercati sa va odihniti un timp inainte de sala si nu impingeti antrenamentul prea aproape de ora de culcare, deoarece s-ar putea sa aveti probleme cu somnul, din cauza acelei stari de excitatie psihica pe care o induce efortul.

Autor: Caslariu Florin antrenor fitness si kinetoterapeut Magnolia Club