Invata sa-ti tratezi durerile de spate prin masaj

Indiferent de varsta si constitutie fizica, durerea lombara este resimtita, mai mult sau mai putin intens, in diverse etape ale vietii. Daca nu ai suferit nicicand de dureri de spate, esti una dintre putinele persoane norocoase.

Identificarea cauzelor si eliminarea lor prin corectarea posturii pot preveni transformarea acestei afectiuni intr-o suferinta cronica.
Desi unele dintre cauzele durerii lombare sunt usor de diagnosticat (artroza, hernia de disc sau traumatismele), in alte situatii cauza este mai greu de identificat.

Pozitiile defectuoase, sarcina, exercitiile fizice, gradinaritul, chiar si schimbarea vremii constituie imprejurari in care se declanseaza afectiunea. Aceasta poate fi agravata de stres si anxietate. Medicamentele de combatere a durerii, ca aspirina si paracetamolul, pot reduce imediat simptomele. Aspirina reduce in acelasi timp si inflamatia, cu conditia sa iei doza maxima timp de 1-2 zile.

Incearca sa faci exercitii usoare. Intinderile ajuta la relaxarea musculaturii incordate, iar sederea la pat poate amana insanatosirea. Cu cat devii activ mai repede, cu atat mai grabnic te vei reface. Incearca o compresa cu gheata pentru a reduce inflamatia. Daca durerea nu cedeaza, daca este severa sau persista mai mult de doua zile, trebuie sa te adresezi medicului de familie.

exercitii de intindere

In continuare, iti prezentam cateva metode de masaj pentru remedierea acestei afectiuni.

  • Se incepe cu manevre de alunecari lungi si lente, pornind cat mai jos, din zona sacrala si se continua pe toata fata lombara si toracala. Asezate de o parte si de alta a coloanei vertebrale, palmele aluneca pana la zona cefei. In continuare, palmele maseurului se indeparteaza, putin cate putin, lateral, alunecand la inceput paralel, apoi oblic, peste omoplati si umeri, peste solduri, flancuri, coaste si pe spatiul interscapular.

 

  • Mai eficace, dar mai greu de executat este o alta forma de netezire: pe musculatura spatelui se executa frictiunile, care se fac dupa cat de musculos este cel masat, fie cu podul palmei, fie cu partea cubitala sau radacina palmelor. Odata terminata manevra, se incepe cea cunoscuta sub numele de framantat. Intre varful degetelor flexate si radacina mainii se ia o cuta care se mana din aproape in aproape, de jos in sus si dinapoi inainte. Manevra respectiva se executa pe toata musculatura spatelui si cu deosebire in lungul coloanei vertebrale.poza masaj
  • Alteori frictiunile pot fi combinare cu framantatul. In continuare, se face in ritm vioi, cu marginile cubitale ale degetelor, tocatul. Pe omoplati si pe partile laterale ale toracelui este indicat insa ca asemenea manevre sa se faca numai cu fata palmara a degetelor si loviturile sa fie usoare. Cu varful degetelor care cad perpendicular pe piele se face batatoritul percutant, apoi, cu palmele intinse ori stranse “in ventuza”, se executa batatoritorul.

Intotdeauna masajul spatelui se inchide cu o manevra de netezire usoara, lenta si prelungita.

Autor: Magnolia Club