Afla totul despre suplimentele nutritive

Iata care sunt principalele suplimente nutritive:

Vitamine si elemente minerale
       – Proteine pure sau sub forma de concentrate proteice, izolate proteice si hidrolizate proteice, aminoacizi si amestecuri ale acestora
       – Uleiuri alimentare considerate dietetice (de exemplu: uleiuri din germeni de seminte de cereale, uleiuri de ficat de peste) si acizi grasi polinesaturati esentiali
       – Fosfolipide – lecitine, cefline, serinfosfatide, inozitolfosfatide
       – Fibre alimentare pana la cantitatea de 24g/zi
       – Lapte pentru copii: lapte cu cereale si/sau fructe

Indulcitori sintetici alimentari
  – Produse pentru slabit si pentru mentinerea greutatii corporale, fara indicatii terapeutice
  – Produse parabiotice: probiotice, prebiotice, simbiotice – alimente functionale care regleaza flora microbacteriana intestinala
  – Produse pentru sportivi care contin vitamine, elemente minerale, proteine, hidrolizate proteice, aminoacizi, glucide usor asimilabile, acizi grasi esentiali si alti nutrienti cu rol in sustinerea efortului sportiv , in refacerea postefort, in dezvolatea si mentinerea masei musculare.

 

POZA MARY ARTICOL
De ce ar trebui sa folosim suplimente nutritive?
Pentru sportivi in special sunt foarte importante, iar nutritia sportiva moderna dedica un rol insemnat existentei suplimentelor. Insa nu trebuie sa fii sportiv de performanta pentru a recurge la utilizarea acestora.

Suplimentele nutritive va pot asigura acel necesar de substante nutritive pe care poate ca nu reusiti sa il asigurati printr-o alimentatie obisnuita.
Sa dezvoltati mai mult masa musculara sau sa slabiti, chiar daca nu o sa participati la concursuri.
Ofera o cantitate concentrata de nutrienti importanti (proteine, minerale) fara sa contina grasimi si apa (deci elementele care induc senzatia de satietate).

 

POZA MARI ARTICOL
Este sigura administrarea concentratelor proteice?
Multi sportivi isi pun intrebarea daca utilizarea acestor”prafuri” este sigura pentru organism si daca nu pot sa apara efecte secundare in timp , in special la nivel hepatic si renal. Au fost efectuate multe studii si majoritatea cercetatorilor sunt de acord ca nu exista nici o dovada ca indivizii sanatosi care consuma cantitati mari de proteine , dar adaptat nevoilor lor (raportat la nivelul de efort fizic depus), ar avea de suferit de pe urma acestei practici. O doza de 2-2,5g/kg corp/zi in conditii de antrenament de forta este bine tolerata si nu este insotita de efecte secundare.

Autor: Magnolia Club